2012. március 21., szerda

Az éhezők viadala


Eredeti cím: The Hunger Games
Adatok: magyar premier- 2012. március 22; játékidő- 142 perc
Rendező: Gary Ross
Főszerepek: Jennifer Lawrence; Josh Hutcherson

Hajnal négy van, most értem haza a premierről. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy még igencsak a hatása alatt vagyok és, hogy a változtatás illetve bővítés jogát fenntartom! Jah, és persze aki nem olvasta a könyvet, annak spoileres a bejegyzés!

Sokban eltér a könyvtől, főként a részletekben, ugyebár bele kellet férni a két órába. De a könyvtől, ahol csak lehet, megpróbálok elrugaszkodni, és úgy írni a filmről, hogy a lehető legkevésbé befolyásoljon a könyv.
Rögtön itt az elején megemlítenék három hibát, ami nézőtársaimnak egyből szemet szúrt. Az első, hogy volt benne jó pár logikai baki olyasmik, mint például, hogy Katniss több nyilat lőtt ki, mint amennyi volt neki. Az efféle baki szerintem elég sok film sajátja, és őszintén én nem számoltam. Mikor szóltak róla, utána számolva valószínűleg igazuk van, de nekem nem tűnt fel. 

A második, szerintem nagyobb hiba az volt, hogy a verekedős jeleneteknél egyszerűen követhetetlen volt, hogy épp mi van, lényegében nem látszott, ugrált a kamera. Bátyám szerint rossz operatőri munka. Lehet, de csak a verekedéseknél.

És végül, hogy sok részlet nem volt rendesen megmagyarázva. Néhány nekem is feltűnt, például, hogy Katniss ugyan megkérdezi Galet hányszor szerepel a neve, arról viszont nem beszélnek, hogy miért szerepel többször. Elejtenek egy utalást valamikor kicsit később, de a film forgatagában nem biztos, hogy a néző össze tudja kapcsolni a kettőt. És ezen kívül még jó pár kis részlet volt, amire hazafele jövet rákérdezgettek, mert nem volt számukra világos.

És máris a pozitívumok! Lenyűgöző film.
 Folyamatosan, haladt a cselekmény (ahogy a könyvben már tapasztalhattuk) egy unalmas pillanatra sem emlékszem (persze lehet majd második nézésnél találok).
A viadal irányítópanele nagyon tetszett, ahogy mutatták, hogy változtatják az arénát, és berakják az új "akadályokat" teljesen olyan érzésem volt mintha élő emberekkel társasoznának. A díszlet, a jövő technikája, bútorai, stílusa, maga a Kapitólium és az ezekhez tartozó apró részletek, egytől egyig szépen ki voltak dolgozva és nagyon látványosra sikerültek.

Liam nagyon el van találva, szerintem ő tökéletes Gale, iszonyú helyes, és iszonyú keveset szerepel. Azonban Josh-sal nem sikerült zöld ágra vergődnöm, nem egészen így képzeltem Peetát… azonban őt kaptuk, és a színészi játékra nem lehet panaszom. És ahogy elrejtőzött! Már az is bámulatos volt, ahogy a kiképzőközpontban befestette a kezét, de az arénában az a köves álca! Szinte el sem hittem. Bár arról fogalmam sincs azt, hogyan csinálta meg magának, sebesülten, ecset meg ilyesmik nélkül....De mindenképpen nagy taps annak aki így elmaszkírozta!

Egy- két számomra kiemelkedő jelenet: A személyes bemutatók és az almalövés után, a beszélgetés. Az volt a legviccesebb jelenet a filmben. Imádtam.; Thresh jelenete. (Pontosan mint a könyvben); Cato a bőségszarunál. Hihetetlenül elgondolkodtató volt amit mondott.; A vége, mikor hazaérnek. Gale nyakában Primmel. Nagyon édes volt.; A barlang.; És persze Cinna is felejthetetlen, főként az indítás előtt.

És még egy dolog, nekem hosszabbnak tűnt, mint két és fél óra!

Újra megnéztem, ismét nagyon élveztem, mindössze három dolgot jegyeznék meg még. A kamerarángatás sokkal idegesítőbb volt és több helyen is figyeltem fel rá. A legjobb színészi alakítást egyértelműen Woody Harrelson (Haymitch) nyújtja, de rögtön utána felemlegetném Josh Hutchersont (Peeta), másodszorra nagyon megszerettem. Valamint, a kevés zene, nagyon hatásos! Igencsak sokszor előfordul, hogy nincs háttérzene és semmilyen zaja a jelenetek alatt. A néma csend pedig nagyon kifejező.

Történet: Imádom
Kedvenc szereplők: Gale, Haymitch
Akit nem szerettem: -
Legjobb rész: kicsit följebb ott vannak a kedvencek
Legrosszabb: -
10/? - még nem tudom (talán 9...)
  
Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése