2012. február 8., szerda

Simon Tamás: Vérmacska


Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó; 2011-ben
Értékelések: Moly- 89% (49 vélemény)
Oldalszám: 275 + Köszönetnyilvánítás, Rajongói vélemények, elérhetőségek (összesen 280)

Alfit két felesért veszi meg Szőri a kocsmában, és azután egyből a szíve csücske lesz, lesi minden lépését, óvja még a széltől is.  

Már több mint három hete befejeztem ezt a könyvet, de hagytam ülepedni, hátha tudok neki 10/2-nél jobb értékelést adni.
Alfi, aki a könyv fülszövege szerint világuralomra tör, valójában csak káromkodik, eszik, alszik, hány és karmol. Na meg dokihoz jár. Ennyi. Ennyi a könyv. Nem történik semmi! Oké egyszer elköltöznek meg vissza, utaznak vonaton, kiherélik szegényt és befogadnak egy kiscicát, de ennyi. Oké, tudom, mi érdekeset lehet írni egy hétköznapi macskáról? Ha mondjuk, ez egy kóbor macska lenne, akkor megérné rászánni majd háromszáz oldalt, mert mondjuk vadásznia kéne, meg menekülni a sintér vagy egy sas elől, vagy mit tudom én mi elől.
Úgy álltam neki, hogy egy estés könyv lesz, ezzel szemben napokig szenvedtem vele, a nulla történés miatt, és mert nagyon zavart, hogy a 'bazmeg'-et kötőszóként használja. És a többi káromkodó kifejezésből is túl sok volt.
Az elején még egyszer kétszer elmosolyodtam rajta, és ha úgy száz oldal körül vége lett volna akár még azt is mondanám, hogy elsőkönyves írótól nem annyira rossz, bár nem tudom minek adták ki, és következőbe valami egészen más témával foglalkozzon. De így. Lényegében magát ismételi végig. Csak azért olvastam végig, mert karácsonyra kaptam az öcsémtől.
Ami tetszett a könyvben, azok a fejezetek elején lévő illusztrációk! Nagyon klassz rajzok! És a lapok sarkaiban fekvő cicák is tetszettek.

Miért 10/2? Mert szeretem a macskákat és a képek jók benne. És esetleg kap még egy negyedet, mert az írójától már olvastam mást a neten, ami ennél százszor jobb (minimum). De mivel negyed rozsdás virágszirmom nincs, ezért azt már neked kell odaképzelni.

Történet: nem sok van
Karakterek: -
Kedvenc szereplő: Magas
Akit nem szerettem: -
Legjobb rész: Bevezető
Legrosszabb: -
Borító: Tetszik, a belül található rajzokhoz hasonló
10/2
                                                                                                Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése