2012. április 22., vasárnap

Ally Condie: Matched


Eredeti kiadó: Dutton Juvenile; 2010-ben
Magyarul kiadta: Ciceró Könyvstúdió; 2011-ben
Értékelések: Goodreads- 3,8 (több mint 61 ezer értékelés); Moly- 84% (110-nél több vélemény)
Oldalszám: 337

A Globális Felmelegedés után létrejött a Társadalom, és megalkotta a tökéletes világot. Cassia Reyes itt él, bízik a társadalomban és hiszi, hogy számára tökéletes munkát, társat, életet biztosít majd a rendszer. A Párosító Bankettjén legjobb barátját választják párjának, ám a képernyőn felvillan egy másik fiú arca is…

 A történet maga nem annyira mozgalmas, van beletűzdelve egy-két pörgős rész, de szerintem, ez egy klassz bevezető rész. 

Az írónő
 Nagyon jól ki van találva és le van írva a Társadalom felépítése, és működése. Ahogy a lehető legszorosabb keretek közé szorítják az embereket, és figyelik, elemzik, irányítják az egész életüket. Először csak a naposabbik oldalát ismerjük meg a rendszernek Cassia gondolatain keresztül, majd szép lassan rájön, hogy azért van a dolognak elég nagy árnyéka is. Ebben persze sokan a segítségére vannak, Xander, Ky, a hivatalnok hölgy, Bram és persze a nagyapja. Nagyon jól ábrázolt a fejlődés amin Cassia átmegy, ez az egyik legjobb a könyvben, ahogy a szárnyait próbálgatja a Társadalom ellen, ahogy titkolózik és mindenáron védi akiket szeret.
A többiek. Szinte éheztem az információkra Kyjal kapcsolatban. Folyamatosan egyre több kérdés merült fel bennem, de csak a töredékére kaptam választ eddig.
Xander is nagyon titokzatos. Egy kicsit olyan mesebeli királyfi, mégis úgy gondolom, van valami a háttérben vele kapcsolatban, amire nagyon kíváncsi vagyok. Főleg azért sejtem ezt, mert elég kevés információt tudtam meg róla.
Mégis aki a legjobban foglalkoztat az Cassia nagyapja. Talán mert ő már nincs itt, hogy elmesélje a történetét, tudom ez egy kis spoiler volt. Bocsánat. Valahogy mégis úgy gondolom, megtudunk róla még egyet, s mást.

A könyv csodálatosan példázza, hogy mennyire különleges lehet egy olyan hétköznapi dolog, mint egy vers, hogy mennyire fontos, ha van valamid, ami bár nem kézzelfogható, mégis összeköt valakivel. Nagyon szerettem ezt az egyszerű motívumot a mi végigível a könyvön, mint valami szivárvány.

A végére hagytam a borítót. Egyszerűen frenetikus! Ennél jobb nem is lehetne. Tökéletesen ábrázolja a Társadalom és az emberek kapcsolatát. Ahogy burokba zárják az állampolgárokat, éppen egy kicsi légteret hagyva nekik.

A második rész már a polcomon, pár napon belül hozom is.

Történet: Érdekes
Karakterek: Nagyszerűek
Kedvenc szereplő: Ky
Akit nem szerettem: -
Legjobb rész: Ky képei
Legrosszabb: Én nem csinálnám az apja munkáját az biztos
Borító: Hihetetlenül találó
10/9
Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése