2012. április 19., csütörtök

George R. R. Martin: Trónok harca


Tűz és Jég dala első kötet
Eredeti kiadó: Bantam Spectra; 1996-ban, majd 2005-ben
Magyarul kiadta: Alexandra Kiadó; 2003-ban, majd 2008-ban
Értékelések: Goodreads- 4,42 (majdnem 145 ezer értékelés); Moly- 96% (540-nél több vélemény)
Oldalszám: 890

Fülszöveg: A Trónok harca lebilincselő fantasy, amely klasszikus lovagkirályságot tár az olvasó elé: Westeros fölött valaha a sárkánykirályok uralkodtak, ám a Targaryen-dinasztiát 15 évvel ezelőtt elűzték, és most Robert Baratheon uralkodik hű barátai, Jon Arryn, majd Eddard Stark segítségével. A konfliktus középpontjában Deres urai, a Starkok állnak. Olyanok, mint a föld, ahol születtek: makacs, kemény jellemű család. Szemünk előtt hősök, gazemberek és egy gonosz hatalom története elevenedik meg.
Ám hamar rá kell ébrednünk, hogy ebben a világban mégsem egyszerűen jók és gonoszok kerülnek szembe egymással, hanem mesterien ábrázolt jellemek bontakoznak ki előttünk különböző vágyakkal, célokkal, félelmekkel és sebekkel.
Starkok

Az elején úgy éreztem, Matrin bedobott a mélyvízbe egy halom névvel, hellyel és történelmi mozzanattal együtt, és azt várja, hogy kiússzak úgy, hogy mindent kimentek. Nos, ez így is történt.  Csak kapkodtam a fejem egy jó darabig mire mindent a helyére raktam, még listát is írtam. És bár addig is tetszett, kevésbé tudtam élvezni a könyvet, amíg nem tudom ki kicsoda.

Daenerys
Aztán magába szippantott ez a remekül kidolgozott, egyedi fantasy világ, csak sodródtam és faltam az oldalakat. Meg sem éreztem, hogy majd 900 oldal volt. Tetszett, ahogy a Hét királyság fel van építve, a várak, az istenek, a dinasztiák, az új lények és a jól megszokott sárkányok, a cselszövések, az érdekek, a kötelességek és vágyak akkora hatalmas és sűrű erdeje az egész történet, hogy az elképesztő. Szinte hihetetlen, hogy Martin ennyi mindent össze tud fogni egy csokorba, de egy kicsit tartok tőle, hogy előbb utóbb kicsúszik egy-egy szál a kezéből.

A fülszöveg említi, hogy a jellemek mesterien ábrázoltak, ezzel is teljesen egyetértek. Nagyon szeretem, ha egy karakter emberi. Ők teljes mértékben azok. Ráadásul sokuk fejébe belekukkanthatunk, ugyanis elég sok szemszögből van megírva a történet.

Nagy várakozásokkal futok neki a második kötetnek, remélem, marad minden a megszokott, izgalmakkal és fordulatokkal. 

És ha ez még mind nem lenne elég, az HBO sorozata is felemelő élmény. Nagyon kreatív megoldásokat alkalmaznak, a szereplők jól kiválasztottak, a helyszínek lenyűgözőek, az egész remekül visszaadja a könyv hangulatát. Megéri megnézni.

Történet: Izgalmas, lebilincselő fantasy
Karakterek: Mind szerethetőek és emberiek
Kedvenc szereplő: Daenerys és Arya
Akit nem szerettem: nem igazán volt
Legjobb részek: nagyon sok jó rész volt, de a vége különösen izgalmas lett
Legrosszabb: A végén nagyon sajnáltam valakit (így spoilermentes)
Borító: Elfogult vagyok, szeretem a szép sárkányokat
10/9
Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése