2012. május 25., péntek

Megidézve

 


Egy eszméletlen könyvből hoztam idézeteket, John Scalzi: Vének háborúja. Majdnem biztos, hogy az értékelést is hozom estére.






"Párszor bocsánatot kértem olyasmiért, amit nem is különösebben bántam , és egy esetben ágyban találtam magam valakivel, akivel amúgy sosem akartam. De megteszed, amit meg kell tenni, hogy az emberek lezárhassák ezt a dolgot; ők jobban érzik magukat tőle, neked meg nem kerül semmibe. Inkább bocsánatot kérek valamiért, ami nem is zavar, és úgy hagyok ott valakit, hogy jó szerencsét kíván nekem, mint megmakacsolom magam, és az a valaki azért imádkozzon, hogy egy idegen kiszürcsölje az agyamat. Mondjuk, hogy ez amolyan karmikus biztosítás."   23.oldal

"Az egyik sarokban egy padlószőnyeges részen egy csoport térdelt és imádkozott. Átfutott a fejemen a kérdés, hogyan tudják huszonháromezer mérföld magasan, merre van Mekka, de aztán továbblökdöstek bennünket, és elvesztettem őket szem elől."    34. oldal

"A reggeli elképesztő volt, és mondom ez úgy, hogy a feleségem olyan reggelit tudott az asztalra tenni, amitől Gandhi is abbahagyta volna a böjtöt."   41. oldal

"Kérem, kövessék a fehér négyzetet. Csak a szemükkel, ne a fejükkel.  – A nő eltompította a fényeket. Hatvan szempár fókuszált egy fehér négyzetre a falon. Lassan megindult.
- El sem hiszem, hogy ezt csinálom – dörmögte Harry.
- Talán felpörgetik – lelkesítettem. – Ha mázlink van, jön még egy fehér négyzet.
Egy másik fehér négyzet jelent meg a falon.
- te már voltál itt, ne tagadd – mondta Harry."   54. oldal 

"- Másnak is volt meztelen nő, aki a gyermekkoráról kérdezett? – érdeklődtem.
- Nekem férfi volt – mondta Susan.
- Nő – így Harry.
- Férfi – így Jesse.
- Nő – így Thomas.
- Férfi - így Alan.
Ránéztünk. – Mi van? – vont vállat. – Meleg vagyok.
- Mi értelme volt? – kérdeztem. – Mármint a meztelen embernek, nem annak, hogy Alan meleg."   57.oldal

 
"- Néhányan esetleg kíváncsiak rá,miért keltjük fel magukat két óra alvás után. Talán kegyetlenek vagyunk? Szadisták? Próbáljuk megtörni magukat? Igen! De nem emiatt ébresztjük fel magukat."   110.oldal

"Bender szenátor nagykövet miniszter közlegény ezen kívül egy életen át abba a hitbe ringatta magát, hogy az embereket szenvedélyesen érdekli a mondanivalója, ezért aztán soha nem fogta be, még akkor sem, ha láthatóan senki nem figyelt rá. Így amikor a GYV problémáiról fejtegette a véleményét a kantinban, lényegében magában beszélt."   139. oldal
 
Az utolsó egy kicsit Spoileres!

"- KÉREM. MONDJON IGENT – ismételte a hang.
- Igen! – vágtam rá kissé idegesen.
- KÖSZÖNÖM, HOGY IGENT MONDOTT. MOST MONDJON NEMET.
- Nem – mondtam, majd átfutott a fejemen, hogy a FejGép talán azt hiszi, a kérésére mondok nemet, felhúzza az orrát, és megsüti az agyam."   76. oldal

Hasonló rovatok gyűjteményét megtalálod itt: Könyves blogok

Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése