2013. március 6., szerda

Kerstin Gien: Rubinvörös



Eredeti kiadó: Arena Verlag GmbH; 2009-ben
Magyarul kiadta: Könyvmolyképző Kiadó; 2010-ben
Értékelések: Goodreads – 4,15 (több mint 10 ezer értékelés) ; Moly – 92% (632 vélemény)
Oldalszám: 334
Zene: Sofi de la Torre: Faster

Általában a vörös pöttyös könyvek hátránnyal indulnak nálam, eddig igen kevés igazán jót olvastam. Ezért félve nyúlok hozzájuk. De Nóri kölcsönadta nekem ezt a Rubinvöröst, az időutazást alapvetően jó témának tartom, szóval minimálisra csökkentett kétellyel kezdtem neki.

A kötet lényege, hogy Gwendolyn Shepherd örökli az időutazó gént unokatestvére helyett. Így szinte teljesen tudatlanul kerül bele abba a titkos csoportba akik tudnak az időutazókról, segítik őket, és kutatják az időutazást.

Az írónő
Ez a könyv igazán jó… is lehetett volna. Így viszont csak igazán élvezhetőnek mondanám.
Persze értem én, hogy mennyire király keretet alkot a történet körül a prológus meg az epilógus, és én igazán szeretem is ezeket az elemeket, egészen addig amíg nem válik egyértelművé miattuk a regény. Ez nagyjából ugyanaz az eset, mint a Beavatott című könyvnél. A regényhez tartozó véleményemben kifejtettem mennyire rettenetes ez a cím, röviden csak annyit, lespoilerezte azt a fordulatot, ami miatt a leginkább lehetett izgulni. A Rubinvörösnél ugyanez a feladat a prológusra hárult. Egy pillanatig sem kellett azon gondolkodnom mi a csavar Gwendolyn körül, mert az első 4 oldalban elárulták. Nem értem ezt miért kellett. Oké, hogy nem ez a legnagyobb titok a sorozatban, de legalább izgalmassá tehették volna ezt a kötetet vele.

Ráadásul, nem csak ez az egy ilyen elem van, a fejezetek előtti különböző szövegek és ábrák közül is egy-kettő iszonyú spoileres. Például ha netán a következő rész lényege az lesz, hogy mi is a különleges képessége egyik-másik temportálónak (?), akkor azt is sikeresen lespoilerezte már a könyv.
(A temportál kifejezésen inkább fent sem akadok. Amúgy ezt ki találta ki?!)

Gideon és Gwendolyn a filmben
Mert ezeken kívül az ötlet jó, a felvezetés jó, a szereplők is jók (főleg Leslie, James és Gideon, na meg Mr. és Mrs. Spoiler is érdekesnek tűnik), viszont egy jó kis YA bevezető kötethez híven nem sok minden történik, és bedob egy csomó „Majd megtudod!” jelenetet.
Ami az egészet menti szerintem az a jól kigondolt alapötlet, de legfőképp a humor. Nagyon jó olvasni a könyvet, tele van vicces szituációkkal és epés megjegyzésekkel, tipikusan olyan könyv amit ha tömegközlekedésen olvas az ember tuti megbámulják mert magában nevet.
Összességében tetszett, agyalni nem kell rajta, de folyamatosan halad előre a történet, szépen adagolja az infókat. Ha meg tudom szerezni, el fogom olvasni a folytatásait is.

U.k.: A szereplőgárda legalább felének miért G-vel kezdődik a neve? Így az első fejezetekben kis kavarodással éltem együtt, mire mindenkit beazonosítottam.

Idézetek: Megidézve
Történet: Eddig jónak tűnik.
Karakterek: Voltak tipikus YA szereplők, de vannak, akik érdekesek.
Kedvenc szereplő: Leslie
Akit nem szerettem: A grófot egyelőre nem értem.
Legjobb rész: Leslie beszólásai
Legrosszabb: Prológus
Borító: Nem tetszik, túl csicsa, túl rózsaszín.
 10/7
Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése