2013. március 22., péntek

Sarah Dessen: Figyelj rám!




Eredeti kiadó: Viking Juvenile; 2006-ban
Magyarul kiadta: Kelly Kiadó; 2009-ben
Értékelések: Goodreads – 4,11 (majdnem 83 ezer értékelés) ; Moly– 92% (252 vélemény)
Oldalszám: 315
Zene: Led Zeppelin: Thank you 

Nem tetszik a fülszöveg, szóval a lényeg tőlem: Annabel Greene a legkisebb lány a három nővér közül. Kedves, csendes, kicsit visszahúzódó, aki magában tartja a problémáit, mert nem akar megbántani senkit. Pedig vannak problémái. Főleg az elmúlt nyár óta. Amikor a hírhedt Owen Armstrong belép az életébe, örökösen szóló iPodjával együtt, kezdenek lassan megváltozni a dolgok.

Határozottan tetszett a könyv.

Á.Ú.

Sarah Dessen
Rendben. Mit is lehet mondani erről a könyvről… Annyira őszinte volt.
Egy kicsit te, egy kicsit én, egy kicsit mindenki… vagy, jobban belegondolva inkább nagyon én. Nem volt sarkalatos, nem volt túlzó, nem volt drámahajhász, nem volt rózsaszín. Egyszerű volt, emberi, mindennapi, tele lassú változásokkal, tökéletlen emberekkel és legfőképp zenével.
Annyira jó olyan valakiről olvasni, aki nem csak egyszerűen szereti a zenét és ezért sokat is hallgatja, hanem aki egyfolytában zenét hallgat, mert rajong érte. Owent akármi is vette rá a folyamatos zenehallgatásra, a megszállottja lett, miközben újra felépítette saját magát. Akarattal, tudással, odafigyeléssel és zenével.
Majd amikor Annabelnek kezet nyújt ez a kőkemény fickó, felajánlva a barátságát és zenéjét, nyíltságával és őszinteségével segít, hogy Annabel is megmenthesse saját magát.
Olvastam én már olyan könyvet ami ugyanezzel a témával foglalkozik, ami itt egész a legvégéig a háttérben húzódik, de ez mégis teljesen más volt. Nem volt annyira sarkalatos, és a befejezés sem megoldás volt, sokkal inkább kimondás és elfogadás.
Forrás: deviantart.com
Valójában a történet kevésbé fontos ennél a könyvnél, mint az érzések és gondolatok amiket kivált. Figyeltem a szereplők legapróbb rezdüléseire és gondolataira is, miközben néha elsiklottam a cselekedetek felett, így sokszor újra kellett olvasnom néhány sort, hogy rájöjjek hogyan kerültek át a-ból b-be. Ugyanakkor, az elején lévő gyakori múltban ugrálás eléggé zavart, nem mindig tudtam hol is vagyunk, főleg amikor az egyik után félbe kellett hagynom, majd csak később folytathattam. Igen, az írónő elég sokat ugrál az időben, ráadásul az elején úgy tűnt, igazi logika nélkül teszi ezt. Ezt egy idő után viszont megszoktam és sikerült egyre inkább élveznem, hogy sok mindent megtudtam Annabel családjának múltjáról.
És akkor vissza Owenhez. Egyszerűen imádtam őt. Nagyon szép volt ahogy Dessen felépítette Owen és Annabel kapcsolatát. Kezdetben csak egymás mellett ülnek ebédszünetben, aztán zenéről kezdenek beszélgetni, így egyre jobban megismerték egymást. Barátságuk hétről hétre, rádióadásról rádióadásra egyre mélyebb és egyre őszintébb. A végén pedig már Annabellel együtt mondtam, hogy „Owen!”.
Idézetek: Megidézve
Történet: Összeszedett, komplex.
Karakterek: Mindegyikük szerethető, a hibáikkal együtt.
Kedvenc szereplő: Owen. És Rolly.
Akit nem szerettem: Nem volt ilyen.
Legjobb rész: Bármi Owennel.
Legrosszabb: Az ugrálás.
Borító: Egyszerű, szép.
 10/9
Petra

Ó, és majd el felejtettem! Imádtam a dühterápiás kifejezéseket! (Átfogalmaz és Újrairányít)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése