2013. június 19., szerda

Megidézve



Brent Weeks A Fekete Prizma című regényéből.





Némelyik tartalmaz icipici spoilert, de csak azokra veszélyes akik a legkevesebbtől is falra másznak!

"Mintha jeladás lenne, Kip egy ág roppanását hallotta. Lehet, hogy egy szarvas. Hiszen már közeledik az este. A narancsligetben nagyon sok a szarvas, amikor...
Talán harminc lépésre valaki káromkodott. Beszélő szarvas?"   67. oldal

"Megváltozott a szél iránya, és a földet fellazító könnyű, szemerkélő eső szaga összekeveredett az égett fa füstjének szagával és az érett narancsok gyenge, friss illatával.Ettől az illattól korábban Kip mindig vidám lett. Ma éjjel azonban az illat halvány, múlékony és törékeny volt..." 78. oldal

"- Az ott Garriston? - szakította félbe Karris, északnyugatra mutatva. - Máris?
- A fontosabb kérdés az, hogy a földön akarod összetörni magad, vagy a vízen?
- Összetörni?
- A landolásban sem vagyok túl jó, és msot, ezzel a túlsúllyal...!
- Már megbocsáss! - Sértődött meg Karris.
- Miért? Nem azt mondom, hogy egy lamantinnal a fedélzeten repülök, hanem...
- Most meg egy tengeri tehénhez hasonlítasz?"   97. oldal

"A lift persze nem ment egészen a Chroméria tetején lévő szobájáig. Az már túlságosan is kényelmes lenne, vagy ahogy a feketegárdisták szerették hangoztatni, , nem lenne biztonságos.
(...)
A kürtő fenti végénél megállt, és kilépett az emelet őrségének posztja elé. A négy férfi - őrök, de nem feketegárdisták - bűntudatosan pillantott fel a kockázásból. Nyilván csak akkor vették észre a sistergő kötelet, amikor már késő volt. Arra pedig még a szájukat is eltátották, hogy magát Gavin Guile-t látják, izzadtan, piszkosan, és éppen itt!
- Megmondom, mi lesz - mondta Gavin, és az övébe dugta a féket. - Ti hallgatni fogtok erről, én meg arról. - Jelentőségteljesen a kockákra és az asztalon heverő érmékre nézett. (...)
Négy fej egyszerre bólintott."   256. oldal

"- Teljesen mindegy, hányszor nézel rám, akkor sem leszek magiszter - mondta a nagy ember. (*a színöntőket tanító oktató)
- Akkor esetleg idegenvezető?
- Az sem.
- Udvarias házigazda?
- Nem.
Seggfej? Kip már majdnem kimondta, de még időben észrevette, hogy Vasökölnek milyen izmos karja van. Becsukta a száját és mogorva képet vágott."   265. oldal

"-(...)Azt akarom, hogy tudja: akik számítanak, azok egyáltalán nem esnek hasra attól, hogy ki az ő apja, sem attól, hogy jól tud színt önteni."   365. oldal

"- Tuskó, hívd a parancsnokot! - mondta a magas őr. Tuskó? Az alacsony feketegárdista neve komolyan az, hogy Tuskó?"   438. oldal

"- Liv, ígárd meg, hogy nem fogsz kímélni. Én...
Mit akartál mondani, Kip? Hogy amióta csak az eszemet tudom szerelmes vagyok beléd? Remek.
- Nem bírnám elviselni, ha elveszteném az utolsó kötelékemet Rektonhoz - mondta helyette akadozó nyelvvel. - Te vagy az egyetlen aki ezelőtt is ismert!
Nagyszerű, teljesen elintézted, hogy az egész teljesen személytelennek tűnjön. Te nem is érdekelsz, nekem csak Rekton fontos.
- Úgy értem... Liv, te ismersz, te... - ... a barátom vagy? Ez egy cseppet merésznek hangzik, nem? Mi van, ha sosem tartott a barátjának? - Te is Rektonból származol - fejezte be esetlenül. Ebben sem volt személyesség. A francba! - Kell valaki, akivel beszélhetek, és én téged mindig is... csodáltalak!
Csodáltam? Mint egy festményt?
- Úgy értem, sokra becsültelek...
Becsültelek? Ez se sokkal jobb. Becsültem, mit egy jó szakácsot? Orholam tökeire, ez kész gyötrelem! Ah, itt a kiút, nem őt értékelem, hanem azt, ahogy valamit csinál!
- Nagyra értékelem, hogy... - Mit is? Azt, ahogy kinézett abban a feszes zöld blúzban, amit akkor... A francba!!
- ... mindig olyan kedves voltál hozzám.
Most újra a rimánkodó, szerencsétlen kisgyerek lettél. Szép munka. Aranyszájú Kip, így kéne, hogy hívjanak."   500-501. oldal

"- Azt hallottam, hogy halott vagy! - mondta Liv.
Hm, igen, az én voltam. Kip a hamis rossz hírek hírnöke."   502. oldal

"- Mennyit fizetek én neked?
- Eddig még semmit, Prizma nagyúr.
- Na, akkor kétszerezd meg! - parancsolta Gavin.
Az építész zavartnak látszott, nyilvánvalóan fejben elvégezte a számítást, és nem tetszett neki az eredmény, de nem akart akadékoskodni a Prizmával.
- Csak tréfál! - mondta Danvis tábornok az építésznek."   541. oldal

"A fényt nem lehet leláncolni."   663. oldal
Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése