2012. július 1., vasárnap

Brandon Hackett: Az ember könyve


Kiadta: Agave Kiadó; 2012-ben
Értékelések: Moly- 89% (19 vélemény)
Oldalszám: 290
Zene: Green Day: Boulevard of broken dreams (a bejegyzés legalján találod)

Nem tudnám velősebben összefoglalni, mint ahogy a fülszöveg teszi: Háromezer embert ragadtak el egyszerre a Föld különböző pontjairól. Köztük van Attila, a félénk budapesti kamasz fiú, Jurij Vitkov, a magabiztos orosz vállalkozó és annak lánya, a tízéves Aurora is. Háromezer ember, akik most egy élő űrhajó belsejében utaznak, és minden pillanatban egyre távolabb kerülnek a Földtől. Nyomasztó körülmények között élnek összezsúfolódva, erkölcsök nélküli, öntörvényű közösségbe szerveződve anélkül, hogy tudnák, miért kerültek ide, hova tartanak, és milyen sorsot szántak nekik elrablóik. Hamarosan egy számukra felfoghatatlan, idegen világba érkeznek, ahol az evolúció egészen más utat választott magának, és az érkezésük fajok és kultúrák százainak életét dúlja fel.

Az író, Markovics Botond
Mi tesz bennünket emberré? Mennyi változást bírunk el ahhoz, hogy még utána is embernek mondhassuk magunkat? Mit csinál az ember, ha neki osztják a kísérleti patkány kártyát?
Ezeket éreztem a legfontosabb kérdéseknek. Mindegyikre különböző válaszokat kaphatunk a történet folyamán, de egy egységes választ nem állít fel a mű, talán mert nem is lehet.

Ez a könyv, ezt az alapjaiban is számos lehetőséget rejtő ötletet még érdekesebbé teszi, azáltal, hogy két szemszögből olvashatjuk. Ráadásul ez a két karakter Attila, egy, az első rendi előtt álló kamasz fiú, kevés élettapasztalattal és Jurij a gazdag, orosz vállalkozó, széthullóban lévő családdal. Ez a két különböző korú, különböző helyzetből érkezett férfi, különböző értékrenddel rendelkezik, ezáltal máshogy látják és élik meg ugyanazon történéseket. Már ettől nagyon érdekes a könyv, ráadásként jönnek a „földönkívüliek” a saját bolygójukkal, fajaikkal, életstílusukkal, gondolkodásukkal.

Az idézetek között őt is megtalálod!


Nagyon megfogtak a helyszínek, az ötletes leírások és főleg az idegenek bemutatása. A változatosságuk. Nagyon tetszettek a fejezetcímek és a fejezeteket indító idézetek is. Imádtam, hogy izgultam a szereplőkért.
Sajnáltam Jurijt, mert tehetetlen volt, mert nem tudta megvédeni a családját, sajnálta Attilát mert könnyen kihasználták, sajnáltam még az űrlényeket is.

És hogy mitől lesz ez az egész még jobb? Szerintem attól, hogy mai. A rengeteg utalás van a könyvben a korra, főként zenék, amik ma trendik és valószínűleg 5-10 év múlva még mindig emlékezni fogunk rájuk, ilyenek Adele vagy Lady Gaga például.

Szerintem érdemes olvasás közben/után elgondolkodni azon mit is szeretne velünk közölni Botond. Persze csak miután ki tudod rángatni magad a sodró cselekményből! Nagyon várom a folytatást!

Idézetek: Megidézve
Történet: Érdekes, elgondolkodtató
Karakterek: Hangsúlyosak
Kedvenc szereplő: Jurij
Akit nem szerettem: Natalie
Legjobb rész: Istenről folytatott beszélgetés (megtalálod az idézetek között)
Legrosszabb: Én a könyveket sajnáltam
Borító: Nagyon tetszik, passzol a könyvhöz
10/10
Petra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése